12 november 2012

TALLINNAS

Kolmapäev, 7.11

Mõned mõtted Õppekäigust Tallinnasse.

Oliver:
Me käisime koos 3b klassiga Tallinnas. Läksime EVM Kuie kooli. Seal räägiti martidest. Meil käisid kohe nad külas. Mardi isa, ema, kaks poega ja kahepealine tita. Mardid tegid meile lahedaid nalju. Nad ennustasid, laulsid, tantsisid ja tegid mõistatusi. Kui me Kuie koolist ära läksime, sõitsime Jeti jäähalli uisutama. Seal oli väga lahe. Kahjuks juhtus ühe lapsega väike õnnetus, sai päris suure muhu. Kuigi seal oli külm, ei teinud see meile midagi.
Oli väga tore päev!

Anett:
Me käisime talus, kus üks tädi rääkis asjadest, mis vanal ajal olid. Järsku kuulsime koputust ja keegi hakkas ukse taga laulma. Mul oli ärevus sees. Perenaine laskis nad sisse. Üks Mart võttis Gardo ja hakkasid keerutama. Laulsid ja tantsisid.
Peale seda läksime bussi sööma ja sõitsime Jeti jäähalli. Seal oli nii külm ja lõbus. Kõik olid nagu välgud. Nii hästi oskasid uisutada. Mina tegin seal 20 ringi ja hall oli nii suur. Ma kukkusin mitu korda, aga Gardo kukkus endale suure muhu otsa ette. Paralleelklassist Gardo oli hea uisutaja, oli nagu tuul ja Germo ka.
Mulle meeldis uisutamine.
Siim:
Käisime vana aja koolis. Meile räägiti seal mardisantidest ja siis koputasidki mardid aknale.Nad laulsid ja tantsisid. Mardiema võttis Gardo kätte ja keerutas teda.
Siis läksime bussi sööma ja sõitsime Jeti halli.  Mina uisutasin hästi.

Anni-Lisette:
Vabaõhu muusumis oli väga lahe. Me liikusime ringi ja nägime palju vanu maju. Ma olin neid küll vanem näinud, aga ma jäin ikka rahule. Mulle meeldis seal väga. Me läksime ühte majja, kus oli pime ja põlesid laternad ja küünlad. Aga juhtus selline asi, et mardisandid hakkasid akna vastu koputama ja laulma. Nad lasti tuppa ja siis sai palju nalja.
Peale seda läksime Jeti jäähalli. Seal oli hästi lahe. Uisud olid oranžid ja valged. Jeti hallis ma õppisin kaks uut uisutrikki. Need olid pidurdamine ja keerutamine.
Mulle meeldis see reis nii väga!
Hanna-Elery ja Kadri-Ann:
  7.novembril käisid 3a ja 3b klassi õpilased  Tallinnas eesti vabaõhu muuseumi Kuie koolis.
Bussisõit oli pikk ja igav. Vabaõhu muuseumi väravas võttis meid vastu üks taluperenaine, kes rääkis meile kuidas vanal ajal ilma elektrita elati. Ta näitas meile talusid, kuhu marte sisse ei lastud. Talude hoovid olid väga märjad ja porised, sest öösel sadas kõvasti. Leidsime talu, mille uksel ootas meid lahke perenaine. Astusime sisse ja leidsime endile istumised pinkidel. Tares oli pime, põlesid küünlad ja tundsime suitsulõhna. Perenaine rääkis meile mardipäeva kommetest ja näitas mardimaske. Järsku koputati uksele, aknale ja kuulsime kõva laulu. Uksest astusid sisse mardiema ja –isa koos kahe poja Merdi ja Märdiga ning väikese õega. Mardid tantsisid, laulsid, küsisid mõistatusi ja ennustasid meie kaaslastele tulevikku. Saime kätte potikaaned, plekkkruusid ja veel mõned kolinad, millega tegime tantsumuusikat ja karu Germo lõi tantsu. Aeg Kuie koolis möödus kiiresti ja lõbusalt.
   Edasi suundusime Jeti jäähalli uisutama. Enamus lapsi said uisud alla esimest korda. Oli kukkumisi ja muhkusid. Õpetaja Merle õpetas meile pidurdamist ja keerutamist. See oli tore, kuid ka väsitav.
Jääme ootama järgmist ühist  reisi!

Rohkem pilte albumis
Pildistas Õnne-Elisabeth